کابینت آشپزخانه طرح انزو

شاید جالب باشد بدانید که شرکت خارجی Zentique تولید کننده کابینت های انزو بود و بعد از آن بسیاری با الهام از نوع ساخت و جنس آن اقدام به تولید این نوع کابینت ها کردند که در ایران با همان نام انزو یا کابینت آشپزخانه طرح انزو نیز شناخته می شود. تفاوت اصلی بین انواع اغلب کابینت ها در جنس و نمای بیرونی آنهاست. یکی از مدل های پرطرفدار برای رنگ و جل دادن به آشپزخانه همین مدل انزو است.


کابینت آشپزخانه طرح انزو به چه نوع کابینتی گفته می شود؟


در یک نگاه کلی مدل انزو ترکیبی از کابینت ممبران با روکش است که درب و ظاهر آن به رنگ سفید براق است. با این وجود دارای تفاوت های اساسی با کابینت وکیوم است. گرچه مغزی هر دو ام دی اف است اما از مهمترین تفاوت های این دو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
قطر ورق ام دی افی که در آن به کار رفته بیشتر است و از این رو دارای وزن و البته استحکام بیشتری نیز هست. همچنین روکش به کار رفته برای آن نیز قطر بیشتری دارد و در برابر خط و خش مقاوم تر است.
کابینت انزو تنها در رنگ سفید براق ساخته می شود در صورتی که کابینت وکیوم دارای تنوع رنگی بیشتری است. اما به دلیل همین نوع رنگ و براق بودن برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه های کوچک بسیار بهتر است.


مزایا و معایب کابینت آشپزخانه طرح انزو


برای انتخاب آگاهانه و خرید یک کابینت خوب بدون شک باید مزایا و معایب آن را دانست. البته مزایای کابینت انزو بیشتر از معایب آن است و برای همین تعداد بیشتری از افراد مایل به استفاده از آن در آشپزخانه هستند.


مزایا:
همانگونه که گفته شد دارای ضخامت بسیار زیادی است و به همین دلیل عمق طرح و ابزارهای به کار رفته روی آن بسیار زیاد است و از ماندگاری بالاتری برخوردار است.
در طراحی و ساخت لبه های درب های این نوع کابینت آشپزخانه سی ان سی کار شده به همین دلیل زیبایی بیشتری به فضای آشپزخانه شما خواهد بخشید.
معایب:
تنها یک عیب برای آن می توان ذکر کرد و آن هم نداشتن تنوع تنوع رنگی است زیرا تنها در رنگ سفید تولید می شود. البته این امر برای برخی خانه ها عیب است اما برای خانه های کوچک که به فضا عمق و وسعت می بخشد، خود یک مزیت بسیار بزرگ است.


قیمت کابینت آشپزخانه طرح انزو چقدر است؟
گرچه شاید این نوع کابینت نسبت به مدل های دیگر دارای قیمت زیادی باشد اما مزایای دیگری دارد که به این میزان هزینه می ارزد. البته فاکتورهای متعددی هم در این امر دخیل است؛ از جمله وست آشپزخانه، تعداد کابینت مورد نیاز و مواردی از این دست.
سخن انتهایی:
کابینت آشپزخانه انزو یا همان طرح انزو یکی از موارد بسیار پرطرفدار است که طراحی آشپزخانه را بسیار جذاب و شیک می کند.همین امر و البته مقاومت و استحکام بسیار زیاد آن باعث شده تا انتخاب بسیاری برای ساخت یا باز طراحی یک آشپزخانه مدرن باشد.

کابینت هایگلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *