نحوه محاسبه قیمت کابینت

کابینت یکی از شاخصه های اصلی در تعیین میزان زیبایی و کارآمدی یک آشپزخانه است، بنابراین انتخاب کابینت هایی که متناسب با سبک و نیاز شما باشد بخش مهمی از روند بازسازی یا اجرای اولیه کابینت است.

با این حال، نصب کابینت های جدید می تواند گران شود که نحوه محاسبه قیمت کابینت در این امر چندان بی تأثیر نیست، و در عین حال قیمت کابینت با توجه به مواد به کاررفته، طراحی کابینت و دستمزد نصب کننده بسیار متفاوت است.

کل بازسازی و یا ساخت آشپزخانه نباید بیش از

15درصد از ارزش فعلی خانه شما باشد و کابینت ها نیز باید حدود 48درصد از بودجه در نظرگرفته شده برای آشپزخانه باشند، بنابراین وقتی برنامه ریزی می کنید که چقدر هزینه کنید باید این نکته را نیز در نظر بگیرید.

 

دستورالعمل کلی جهت محاسبه متراژ کابینت:

 

نحوه محاسبه قیمت کابینت براساس میزان متراژ کابینت به این صورت می باشد که یک متر طول کابینت در واقع شامل یک متر زمینی و یک متر هوایی است. به طور کلی یک متر کابینت از 60 درصد کابینت زمینی و 40درصد کابینت هوائی برگرفته میشود.

60درصد زمینی + 40درصد هوایی = 100درصد کابینت

نحوه محاسبه قیمت کابینت با موارد زیر:
متر استاندارد اندازه گیری
نمودار قیمت انواع کابینت
مرحله اول
عرض و ارتفاع هر بخش از دیوار را که می خواهید با کابینت بپوشانید، اندازه بگیرید. اگر قصد نصب یک کابینت کانتر یا جزیره را دارید، عرض و ارتفاع کابینت های جزیره ای برنامه ریزی شده را نیز اندازه گیری کنید. اندازه گیری های خود را به سانتی متر انجام دهید. لازم به ذکر است مواردی نظیر جزیره یا اپن چون اطرافشان باز هست نحوه محاسبه قیمت کابینت برای آن ها متفاوت است.
مرحله دوم
تمام عرضها را با هم جمع بزنید، سپس مجموع اندازه کل ارتفاعات را نیز حساب کنید. برای رسیدن به کل اندازه کابینت ها به متر مربع، دو عدد را ضرب کنید. این مقدار را باید به متر مربع تبدیل کنید.
که عدد به دست آمده درواقع متراژ کل کابینت های زمینی و دیواری شما محسوب می شود.
مرحله سوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *