کابینت پلکانی/کابینت پله ای/کابینت پلکانی دو رنگ

کابینت پلکانی

کابینت های پلکانی یکی از پرطرفدارترین سبک های مدرن در زمینه طراحی کابینت است که طرفداران بسیاری دارد. نام دیگر کابینت پلکانی، کابینت پله ای است که در ساخت آن،  کابین ها با عمق های مختلفی و بصورت پله ای اجرا می شود. در طراحی کابینت پلکانی کابینت دیواری به دو قسمت با عمق های مختلف تقسیم می شود بطوری که ردیف اول و دوم با یکدیگر هم تراز نباشند. طراحی کابینت پله ای در آشپزخانه های امروزی و مدرن بسیار رایج است. کابینت پلکانی دو رنگ یکی از موارد بسیار مهمی که در طراحی کابینت پله ای باید در نظر داشت این است که بهتر است از دو رنگ متفاوت در طراحی آنها استفاده شود. استفاده از دو رنگ در کابینت پلکانی باعث می شود تا شکست عمق و ارتفاع کابینت بیشتر جلوه داشته باشد و فضای آشپزخانه را مدرن تر نشان دهد. کابینت پله ای به رنگ های سفید و طوسی، دو رنگ رایج در بازار است که متداول ترین انتخابی است که طراحی و اجرا میشود. البته میتوان بسته به انتخاب خود بجای رنگ طوسی از رنگ های دیگری نیز استفاده کرد.رنگ های خنثی نیز در طراحی کابینت های پله ای جلوه زیبایی را به فضا می بخشد. برخی از کابینت سازان با ترکیب رنگ های گرم و انرژی بخش به همراه رنگ های ملایم و خنثی نمای زیبایی را به فضای آشپزخانه می دهند. رنگ های رایجی که در طراحی کابینت پله ای استفاده می شود ، عبارت است از طوسی ملایم و رنگ سفید و یا آبی و دیگر رنگ ها.

کابینت پلکانی

کابینت پلکانی هایگلاس سفید

کابینت پلکانی هایگلاس سفید به دلیل براق بودن سطحشان خیلی معروف هستند. این کابینت های از ورق های هایگلاس ساخته می شوند وبه دلیل ظاهر براق و شیشه ای که دارند موجب شده که اکثرا بانوان طرفدار این مدل از کابینت ها باشند از نظر قیمتی نیز کابینت پلکانی هایگلاس سفید قیمت مناسبی دارد. این مدل کابینت ها معمولا مزایا و معایب خاص خودشان را دارند به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از انتخاب کابینت مورد نظر خود با کابینت سازان آبدیس چوب در این زمینه مشورت داشته باشید.

کابینت پلکانی     

کابینت پله ای سفید

کابینت های دو پله ای از طراحی های جدید برای فضای آشپزخانه است و جزو سبک های مدرن می باشد. استفاده از کابینت پله ای سفید امروزه بسیار رایج شده و برای منازلی که فضای آشپزخانه کوچکی دارند استفاده از کابینت پله ای، باعث استفاده حداکثری از محیط آشپزخانه می شود. این کابینت ها به دلیل طراحی زیبایی که دارند محیط آشپزخانه را شلوغ نکرده و فضایی ساده و مینیمال را فراهم می کنند.

کابینت پلکانی

نکات مهم در زمان خرید کابینت پلکانی

انتخاب رنگ مناسب در کابینت پلکانی از موارد مهمی است که باید به آن توجه خاصی داشت بنابراین در انتخاب کابینت پله ای به موارد زیر دقت کنید:

  1. بهتر است از دو رنگ متضاد در کابینت های پلکانی استفاده کنید.
  2. هر چه عمق کابینت زیاد شود وزن آن نیز افزایش پیدا می کند پس سعی کنید کابینت خود را با عمق کمتری سفارش دهید.
  3. برای باز و بسته کردن در کابینت خود از دستگیره مخفی بجای مگنت استفاده کنید. زیرا که استفاده از مگنت موجب بجا ماندن اثر انگشت ویا لک بر روی کابینت می شود که نمای زیبایی ندارد.
  4. از نور پردازی غافل نشوید و فضای آشپزخانه خود را با نور پردازی های مناسب زیباتر کنید.

کابینت پلکانی

ابعاد کابینت پلکانی

در طراحی کابینت های پله ای معمولا از اشکال هندسی استفاده می کنند تا ظاهری زیبا و جذاب داشته باشند. ضمن آن که میتوان سطح آنها را هم به صورت براق و هم به صورت مات براساس سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. در طراحی کابینت های دیواری عمق 30 سانتیمتری و برای کمدهای دیواری عمق 55 سانتیمتری  جزو عمق های استاندارد است. در طراحی کابینت های هوایی پله ای نیز عمقی بین 30 تا 55 باید لحاظ شود. در کابینت های پله ای یا کابینت پلکانی برای پله اول عمق 30 سانتی و برای پله دوم نیز عمق 45 سانتی انتخاب می شود. البته میتوان این اعداد را کم و زیاد کرد اما بهتر است استاندارد های گفته شده را رعایت کنید.

کابینت پلکانی

قیمت کابینت پلکانی

برای محاسبه قیمت کابینت ها معمولا مواردی مانند متراژ، متریال استفاده شده در آن را در نظر می گیرند. قیمت آنها براساس متراژ بدنه، هوایی و زمینی بودن، درب کابینت، دستگیره و ریل، جک و لولای استفاده شده در آن محاسبه می شود. در طراحی کابینت های پلکانی به دلیل آن که برای آنها دو عمق ساخته می شود و عمق ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین عمق کابینت نیز بر روی قیمت کابینت تاثیر دارد. معمولا در محاسبه قیمت کابینت پلکانی پیش فاکتور صادر می شود، برای اطلاع از قیمت کابینت پله ای می توانید با آبدیس چوب در تماس باشید تا کابینت موردنظر خود را متناسب با بودجه خود خریداری کنید.

کابینت پلکانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *